- - SpA - sprawy bieżące - Janusz Maderski JACHTY - BUDOWA, KONSTRUKCJE

Przejdź do treści

Menu główne:

Wodowania

Opublikowany przez w - ·

W Górkach Zachodnich do Atoma Piotra Czarnieckiego, Igusa Szymona Rubana, Nerwusa Zbigniewa i Kacpra Kaniów dołączyły Aussie Michała Sacharuka, Steel Crazy II Adama Hamerlika i Aleksandra Hanusza oraz Wojownik Rafała Moszczyńskiego http://oceaniczneregatysamotnikow2016.blogspot.com/ . Wszystkie łodki imponują starannością wykończenia. Szymon Ruban jest kolejnym zawodnikiem który zobaczył na gps-ie ponad dziewięć węzłów http://setka3200mil.blogspot.com/ .
Co z pozostałymi?
Opływana na zatoce jest Meluzyna Pawła Plichty http://meluzynaspa.blogspot.com/2016/08/majowka-i-przed-majowka.html . Arek Pawełek zawiezie Quarka bezpośrenio do Sagres. Kuba Raszowski dobrze sprawdził Monę na Bałtyku. Opływane są Giga Lecha Stocha i Tinef Piotra Dobrowolskiego. TJT Jarosława Weteskiego pewnie niedługo zejdzie na wodę. Emily Władysława Wisza długo sprawdzana na Solinie czeka na dotknięcie słonej wody. Lilu 2012 muśnięta atlantycką falą na slipie w Sagres jest przygotowywana przez Marcina Klimczaka do tegorocznego startu.
Budowy jeszcze kilku setek są zaawansowane, trwają intensywne prace.


Nerwus na wodzie

Opublikowany przez w - ·
Jak elegancko dokończyć łódkę i bez pomocy dźwigu włożyć do bagażnika kompletny balast http://setkakacper.blogspot.com/ .
Robert Puchacz buduje i ma coraz większe szanse zmieścić się w czasie http://setkanakoniecswiata.blogspot.com/ . Tymczasem do "grupy pościgowej" dołączył Bogdan Ewiak. Jeżeli zdąży to dokona niemałego wyczynu http://soloprzezatlantyk.blogspot.com/ .
Wojtek Maros pomaga przygotować Quarka http://keessetka.blogspot.com/ .


Nowy-stary zawodnik i najstarsze regaty

Opublikowany przez w - ·
Dziś Marcin Klimczak zgłosił udział w SpA 2016. Powodzenia!
Najstarsze polskie morskie regaty samotników - Regaty Poloneza w tym roku bez setek. Siły i czas trzeba było przeznaczyć na przygotowanie do atlantyckiego rejsu. Walkę zawodników możemy obserwować na http://www.portalzeglarski.com/polonezcup_regaty_poloneza_tracking_2016.html .
Po okrążeniu Christianso Szymon na Puffinie prowadzi w ORC Single i Open II single.


Im bliżej startu tym więcej do zrobienia

Opublikowany przez w - ·
Nerwus pięknieje i jest coraz bliższy wodowania http://setkakacper.blogspot.com/ .
Arek z Wojtkiem montują na Quarku skrzynkę miecza rufowego. Najprościej jak można bez rozbierania kokpitu. Skrzynka została odlaminowa na obłożonym wykładziną profilu miecza. Teraz wystarczy wyciąć "łezki" w dnie i kokpicie, wsunąć skrzynkę, od wewnątrz (przez otwór w grodzi A) wylaminować kołnierze a z zewnątrz zlaminować skrzynkę z laminatem poszycia.
Wyposażanie TJT I Wojownika zbliża się do finału http://oceaniczneregatysamotnikow2016.blogspot.com/ . Na tych pokładach jest się czego trzymać. Dwie razem budowane lecz nie jednakowe setki mają wiele ciekawych rozwiązań.


Pracowity tydzień

Opublikowany przez w - ·
Imponujące postępy Roberta Puchacza  http://setkanakoniecswiata.blogspot.com/ .


Jeszcze o wspólnym rejsie i sprawdzeniu jachtów

Opublikowany przez w - ·
W sprawie wspólnego rejsu po Bałtyku proszę kontaktować się z Piotrem Czarnieckim tel. 508112817. Zbliża się pierwszy termin sprawdzenia jachtów - Świnoujście przed startem do głównego biegu Regat Poloneza (16 sierpnia). Ponieważ nie udało się zawodnikom uzgodnić wspólnie daty sprawdzenia setek w Górkach Zachodnich to wyznaczony zostaje ostateczny termin na sobotę 10 września 2016. Po sprawdzeniu jachtów zawodnicy zostaną wpisani na listy startowe z podziałem na grupy Sport lub Extreme. Kto nie skorzysta z tych terminów może  przedstawić jacht do sprawdzenia w porcie Stepnica na Zalewie Szczecińskim po wcześniejszym uzgodnieniu z organizatorem.


Grupa pościgowa

Opublikowany przez w - ·
Nie tylko Robert Puchacz goni czołówkę. Przemysław Wosiński http://www.samnaoceanie.pl/2016/08/dach-nad-gowa.html  również zamyka kadłub. Panowie budujcie szybko ale spokojnie i  porządnie. Dotychczas dodatkowo utworzona została grupa dwuosobowa oraz wolna od wielu ograniczeń wyposażenia kategoria Sport.  Nie będzie również tak, że gdy komuś zabraknie tygodnia to będzie musiał zrezygnować ze startu z przyczyn formalnych. Powodzenia!


Terminy, transport i pogoń

Opublikowany przez w - ·
Zgodnie z regulaminem setki sprawdzamy przed startem do tegorocznych Regat Poloneza. Ten termin jest nadal aktualny. Tych którzy zjawią się z łódką w Świnoujściu proszę o wiadomość i uzgodnienie dokładnego czasu i miejsca z  tygodniowym wyprzedzeniem.
Na prośbę żeglarzy którzy nie mogą na czas dotrzeć do Świnoujścia odbędzie się sprawdzenie jachtów w Gdańsku w drugiej połowie sierpnia przed wspólnym bałtyckim rejsem setek. Dokładną datę i miejsce ustalają między sobą zainteresowani zawodnicy, koordynuje Piotr Czarniecki. Proszę o wiadomość z tygodniowym wyprzedzeniem. Wielkie podziękowania dla Piotra który nie musi już testować Atoma jednak płynie chcąc pomóc kolegom.

Pilne. Wszyscy zawodnicy zainteresowani nieodpłatnym transportem jachtu do Lizbony proszeni są o niezwłoczny kontakt z  Adamem Hamerlikiem.

Samostery, zejściówki, powierzchnie przeciwślizgowe, uchwyty - trwa wyposażanie zbudowanych kadłubów. Jeszcze Robert Puchacz w pięknym stylu goni czołowkę i ma szansę zdążyć  http://setkanakoniecswiata.blogspot.com/  . Wytrwałości!


Na Quarku

Opublikowany przez w - ·
Doposażanie Quarka, z dystansem opisana historia SpA. Doświadczenie i umiar. Warto zajrzeć na blog Arka Pawełka http://keessetka.blogspot.com/.


Sprawdzenie jachtów

Opublikowany przez w - ·
W sierpniu przegląd jachtów i wspólny rejs.
Co sprawdzamy.
1. ogólna ocena wykonania całości, zgodność z projektem
2. wzmocnienia wewnętrzne pod mocowanie płetw stabilizujących (nie dotyczy płetw uchylnych)
3. komory pływalnościowe
4. wypełnienie masztu, okucia takielunku
5. płetwa balastowa i jej montaż
6. ster i okucia
7. zejściówka, zamykanie dolnej połowy
8. powierzchnie przeciwpoślizgowe
9. handrelingi
10. kosz dziobowy oraz dowolnie prowadzona na wysokości minimum 15cm dookoła pokładu linka relingu
11. punkty wczepiania: pod zejściówką, przed masztem oraz pomiędzy zejściówką a masztem lifelina lub punkt wczepienia (nie może tej funkcji pełnić drewniany handreling)
12. uprząż dwulinowa i dobór długości lin tak by zatrzymały żeglarza torsem na wysokości pokładu
13. światło topowe białe
14. żagle


Część jachtów była już przetestowana a żeglarze pokazali, że potrafią żeglować po morzu. Nie ma powodu by podnosić koszty kolejnym przewożeniem jachtu. Wystarczy pokazanie uzupenień na blogu i sprawdzenie wymiarów żagli po przybyciu na start.  
Co muszą zademonstrować na filmie lub zdjęciach na blogu zawodnicy z jachtów już przetestowanych :

1. Atom:

- zejściówka - zamykanie dolnej połowy
- punkty wczepiania
- uprząż
- genaker

2. Mona;

- punkty wczepiania
- uprząż
- reling
- genaker

3. Tinef:

- wzmocnienia pod płetwy stabilizujące
- powierzchnie przeciwpoślizgowe
- handrelingi
- reling
- punkty wczepiania
- uprząż dwulinowa
- światło nawigacyjne
- genaker

4. Quark:

- wzmocnienia pod płetwy stabilizujące
- powierzchnie przeciwpoślizgowe
- handrelingi
- reling
- punkty wczepiania
- uprząż dwulinowa
- światło nawigacyjne
- genaker

5. Wojownik:

- wzmocnienia pod płetwy stabilizujące
- powierzchnie przeciwpoślizgowe
- handrelingi
- reling
- punkty wczepiania
- uprząż dwulinowa
- światło nawigacyjne
- zejściówka, zamykanie dolnej połowy
- przekroje ram wręgowych
- komory pływalnościowe
- wypełnienie masztu
- okucia takielunku
- płetwa balastowa i jej montaż (wielkość sworzni)
- genaker

6. Giga;

- wzmocnienia pod płetwy stabilizujące
- powierzchnie przeciwpoślizgowe
- handrelingi
- reling
- punkty wczepiania
- uprząż dwulinowa
- światło nawigacyjne
- zejściówka, zamykanie dolnej połowy
- komory pływalnościowe
- wypełnienie masztu
- okucia takielunku
- płetwa balastowa i jej montaż (rozstaw sworzni)
- genaker


Wstecz | Dalej
Copyright 2016. All rights reserved.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego