Albatros 623 - Janusz Maderski JACHTY - BUDOWA, KONSTRUKCJE

Przejdź do treści

Menu główne:

Albatros 623

JACHTY MOTOROWE
DANE TECHNICZNE

długość L - 6,23 m
długość KLW Lklw - 5,30 m
szerokość B - 2,50 m
szerokość KLW Bklw - 2,07 m
zanurzenie T - 0,27 m
prędkość ekonomiczna - 5 węzłów
zalecana moc silnika - 5 do 15 kM
masa własna - 1040/880 kg
wys. wnętrza, wc/mesa - 1,94/1,30 m
PODSTAWOWE MATERIAŁY

- blacha 2 mm: 450 kg x 1,5 (naddatek na odpady) = 675 kg
- blacha 3 mm: 140 kg x 1,5 (naddatek na odpady) = 210 kg
Materiał: dopuszczalny - St3S
Materiał zalecany -  stale o podwyższonej odporności na korozję.
- sklejka w-o 8 mm: 15 arkuszy (2,1 x 1,2m)
- tarcica sosnowa 25 mm: ok. 0,3 m3
- Epidian 5 + utwardzacz: ok. 5 kg
- wkręty mosiężne 4 x 40: 3 kg
- śruby M4 x 40: ok. 2 kg
- metaplex: wg wymiarów okien       
- gwoździe miedziane lub mosiężne

Albatros 623 jest ekonomicznym jachtem wypornościowym przystosowanym do silników o niewielkiej mocy. Ze względu na koszty przewidziano zastosowanie silnika przyczepnego w studni, jednak pod kokpitem jest wystarczająco dużo miejsca na silnik stacjonarny. Wysoki kadłub o sylwetce kuterka charakteryzuje się dużą dzielnością morską, statecznością i suchym żeglowaniem. Zaledwie 27 cm zanurzenia pozwoli pływać niemal bez ograniczeń po płytkich wodach. Jacht został zaprojektowany do długotrwałych i dalekich rejsów po wodach całej Europy. Z obszernego, dobrze osłoniętego kokpitu wchodzimy do kabiny. Wysokość 194 cm. Na prawo od zejściówki mieści się łazienka, w której możemy zainstalować chemiczne WC, prysznic, umywalkę oraz szafki. Przed łazienką, na podwyższeniu, siedzisko sternika ze szturwałem, blatem, na którym rozkładamy mapę i szafkami nawigacyjnymi. Pod siedziskiem szafa ubraniowa. Na lewej burcie hundekoja (2,1 x 0,7 m) oraz duży kambuz. W dziobie mesa - dwie wygodne koje oraz stół. Pod kojami bakisty. Jeżeli planujemy krótkie rejsy z większą załogą, możemy uzyskać dodatkowe miejsce do spania opuszczając stół do poziomu koi oraz rozpinając namiot nad kokpitem.
Stateczność - jacht samoprostujący z przechyłów ponad 90 stopni.
Konstrukcja - kadłub o powierzchniach rozwijalnych i kokpit stalowe, spawane głównie z blach 2 mm. Pokładówka sklejkowa.
 
Copyright 2016. All rights reserved.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego