Albatros 660 - Janusz Maderski JACHTY - BUDOWA, KONSTRUKCJE

Przejdź do treści

Menu główne:

Albatros 660

JACHTY MOTOROWE
DANE   TECHNICZNE

długość kadłuba L - 6,53 m
szerokość B - 2,64 m
zanurzenie T - 0,37 m
masa M - 680 kg
balast G - 160 kg
wys. wnętrza - 2,00 m
silnik przyczepny - 3 do 10 kW
PODSTAWOWE MATERIAŁY

39 arkusze sklejki wodoodpornej 8 mm,
0,8 m3 tarcicy sosnowej,
0,15 m3 tarcicy dębowej,
wkręty i gwoździe mosiężne,
klej wodoodporny,
metaplex,
linki stalowe sterociągi.

   Turystyczny, dzielny, motorowy jacht sklejkowy. Powiększona wersja "Albatrosa 590" powstała dla motorowodniaków o ponad przeciętnym wzroście. Nie ma tu więc próby umieszczenia jak najliczniejszej załogi. Jest przestronne i wysokie (2m) wnętrze oraz ponad dwumetrowe, szerokie koje. Pod kokpitem koja dwuosobowa. Kambuz mieści szafki, zlewozmywak i kuchenkę. Na przeciw kambuza, na prawej burcie, umieszczono zamykaną toaletę. Wysokość toalety jest taka jak w przedniej części nadbudówki i pozwala sternikowi patrzeć do przodu nad toaletą. Przy zejściówce, na prawej burcie zaprojektowano wewnętrzne stanowisko sterowania. Sternik ma przed sobą stolik nawigacyjny. w jachcie przewidziano studnię dla silnika przyczepnego. Możliwe jest zabudowanie stacjonarnego silnika wysokoprężnego.
   "Albatros 660" szczególnie ładnie prezentuje się gdy pozostawimy ostre załamania kadłuba - uzyskujemy klasyczną sylwetkę kadłuba z zakładkowym poszyciem.
   Dzięki starannemu opracowaniu rozwijalnych powierzchni burt i dna, kadłub wygląda jak obły-zakładkowy przy zachowaniu prostego w wykonaniu poszycia sklejkowego. Dla ułatwienia konserwacji kadłub zaleca się pokryć cienką warstwą laminatu epoksydowo-szklanego. Długi kil chroni kadłub, ster i śrubę przy wejściach na mieliznę.
Motorowo-żaglowym odpowiednikiem "Albatrosa 660" jest "Pasja 660 MS".
Pan Ryszard Marcinów zbudował swojego Albatrosa w wersji ze stanowiskiem sterowania przed łazienką (fot. armatora)
 
Copyright 2016. All rights reserved.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego