Turystyczny, dzielny, motorowy jacht sklejkowy. Powiększona wersja "Albatrosa 590" powstała dla motorowodniaków o ponad przeciętnym wzroście. Nie ma tu więc próby umieszczenia jak najliczniejszej załogi. Jest przestronne i wysokie (2m) wnętrze oraz ponad dwumetrowe, szerokie koje. Pod kokpitem koja dwuosobowa. Kambuz mieści szafki, zlewozmywak i kuchenkę. Na przeciw kambuza, na prawej burcie, umieszczono zamykaną toaletę. Wysokość toalety jest taka jak w przedniej części nadbudówki i pozwala sternikowi patrzeć do przodu nad toaletą. Przy zejściówce, na prawej burcie zaprojektowano wewnętrzne stanowisko sterowania. Sternik ma przed sobą stolik nawigacyjny. w jachcie przewidziano studnię dla silnika przyczepnego. Możliwe jest zabudowanie stacjonarnego silnika wysokoprężnego.
"Albatros 660" szczególnie ładnie prezentuje się gdy pozostawimy ostre załamania kadłuba - uzyskujemy klasyczną sylwetkę kadłuba z zakładkowym poszyciem.
Dzięki starannemu opracowaniu rozwijalnych powierzchni burt i dna, kadłub wygląda jak obły-zakładkowy przy zachowaniu prostego w wykonaniu poszycia sklejkowego. Dla ułatwienia konserwacji kadłub zaleca się pokryć cienką warstwą laminatu epoksydowo-szklanego. Długi kil chroni kadłub, ster i śrubę przy wejściach na mieliznę.
Motorowo-żaglowym odpowiednikiem "Albatrosa 660" jest "Pasja 660 MS".