Niektórzy żeglarze zainteresowani budową "Setki L" pytali, czy nie można by tej konstrukcji nadać bardziej tradycyjnej stylizacji. Aby spełnić ten warunek należało kadłub w znacznym stopniu przekonstruować. Zmianie uległy linie teoretyczne - pokład na dziobie jest pełniejszy przy zachowaniu równie ostrego wejścia KLW - stąd silniej rozchylone wrężnice dziobowe. Kadłub szeroki i mocno wypłaszczony na owrężu pozwala uzyskać bardzo dużą stateczność początkową. Dla zapewnienia niewywracalności (konieczne po zastąpieniu nadbudówki pokładówką) zastosowano wewnętrzny balast 100 kg w postaci dwóch kształtek przykręcanych do denników. Plan wnętrza nie uległ zmianie, choć ze względu na mniejsze rozmiary pokładówki nie będzie ono tak obszerne jak w "Setce L". Kokpit odpływowy, dwupoziomowy. Zastosowano osprzęt typu slup gaflowy huari z niewielkim bukszprytem. Zarówno grot jak i fok mają możliwość refowania. Osprzęt nie wymaga stosowania kabestanów. Talrepy zamiast ściągaczy. Kadłub o konstrukcji listewkowej jak w "Setce L" zaleca się wykonywać wyłącznie pod lakier bezbarwny. Materiały jak w "Setce L" plus blacha stalowa 10 mm do wykonania balastu. Zabudowa wnętrza nie stanowi usztywnień konstrukcyjnych, pozwala to budującemu na rezygnację z części koi lub zabudowę dodatkowych szafek według indywidualnych potrzeb.