Pasja 620 - Janusz Maderski JACHTY - BUDOWA, KONSTRUKCJE

Przejdź do treści

Menu główne:

Pasja 620

JACHTY ŻAGLOWE
DANE TECHNICZNE

długość L - 6,20 m
szerokość B - 2,45 m
zanurzenie T - 0,23 m
wypór D - 900 kg
masa M - 600kg
balast G - 200 kg
grot - 9,5 m2
fok - 6,5 m2
genua - 11,7 m2
spi - 22m2
PODSTAWOWE MATERIAŁY

18 arkuszy sklejki wodoodpornej,
ok. 0,9 m3 tarcicy,
Epidian 5 lub 52,
wkręty mosiężne,
gwoździe miedziane,
metaplex,
stalówka łącznie ok. 50 m,
dakron na żagle,
liny miękkie ok. 70 m,
stal na balast i ster,
160 kg ołowiu lub stal lub beton na balast wewnętrzny.

"Pasja 620" to szybki jacht turystyczny przeznaczony do budowy amatorskiej. Kadłub o obłych kształtach może być wykonany w trzech wariantach: poszycie listewkowe, poszycie listewkowe laminowane, poszycie diagonalne (tylko dla doświadczonych i bardzo starannych). Wręgi wycinane z desek. Pokład sklejkowy. Dobór materiałów indywidualny, zależny od budującego. Jacht może być wykonany w nastepujących wersjach: z podnoszonym szybrowo balastem,  z balastem zewnętrznym i chowanym w nim mieczem, z balastem wewnętrznym i mieczem obrotowym. System podnoszenia balastu szybrowego za pomocą korbki umieszczonej na skrzynce mieczowej, pod stołem, sprawdził się jako prosty w obsłudze i niezawodny.  Rozwiązania miecza i balastu podobne jak w jachcie "Pasja 580".
Maszt jachtu kładziony. W pawęży duże "okno" dla ułatwienia wychodzenia z wody oraz zawieszenia silnika. Na rufie pojemna bakista, na dziobie odpływowa komora kotwiczna. Pasja 620, 580 i 570 były pierwszymi małymi jachtami z podwójną koją podkokpitową i wydzieloną toaletą. Rozwiązanie to, zdaniem użytkowników, okazało się wygodniejsze od tradycyjnego.  Wnętrze zapewnia 4 osobom możliwość odseparowania w dwóch oddzielnych kabinach wyposażonych w dwumetrowe koje. Zamykany przedział WC możemy wyposażyć w szafki oraz umywalkę. Kambuz mieści kardanowo zawieszoną kuchenkę i zlewozmywak. Umieszczony na skrzyni mieczowej stół ma wymiary umożliwiające czterem osobom wygodne spożywanie posiłków. We wnętrzu liczne półki i bakisty. Pomimo wysokiej burty, pozwalającej usiąść na koi rufowej, kadłub "Pasji 620", podobnie jak "Pasji 580", ma lekką i zharmonizowaną sylwetkę.

Fotografie Pana Jakuba Siniarskiego - budowniczego i armatora "DZIKIEJ STROKROTKI"
 
Copyright 2016. All rights reserved.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego