Pasja 640 - Janusz Maderski JACHTY - BUDOWA, KONSTRUKCJE

Przejdź do treści

Menu główne:

Pasja 640

JACHTY ŻAGLOWE
DANE TECHNICZNE

długość L - 6,54m/6,77 m
szerokość B - 2,60 m
zanurzenie T - 0,50/1,50 m
wypór D - 1950 kg
masa M - 1400kg
balast G - 700 kg
współczynnik balastowy 50%
grot - 12,3 m2
fok - 9,1 m2
genua - 22,6 m2
fok sztormowy - 2m2
załoga w rejsie do 4 osób
załoga max do 6 osób


PODSTAWOWE MATERIAŁY

sklejka wodoodporna 12mm - 28 ark.,
sklejka wodoodporna 8mm - 8 ark.,
0,6 m3 tarcicy sosnowej,
blacha stalowa 12 mm na miecz - wg wymiarów,
kil spawany z grubych blach stalowych,
wkręty mosiężne lub nierdzewne fi 5x50 mm - 5 kg, fi 6x70 mm - 3kg,
gwoździe nierdzewne fi 3x40 mm - 10 kg
poliwęglan 8 mm wg wymiarów
profile aluminiowe na maszt i bom,
linki stalowe,
liny miękkie,
dakron.

"Pasja 640/680" to jacht zdecydowanie turystyczny, niewywracalny, przeznaczony dla nie więcej jak 4-osób. Dwie wersje rufy, 640 – z pawężą pionową i 680 - z pawężą pochyloną.  Bryła sklejkowego kadłuba o tradycyjnej lecz bardzo dzielnej sylwetce. Obszerny kokpit, pełny pokład, wygodne półpokłady, niemało miejsca na dziobie. Wysoki - 50% współczynnik balastowy. Nisko położony środek ciężkości, wysoka burta i niemała  szerokość pozwaliły na uzyskanie statecznego jachtu zdolnego do żeglowania również po otwartym morzu. Tradycyjny typowo morski takielunek. Dwa sztagi pozwalają mieć gotowe do postawienia  żagle na każdą pogodę. Kokpit odpływowy przez pawęż. We wnętrzu 2 wygodne koje w mesie, dwuosobowa koja rufowa, kambuz z dwupalnikową kuchenką i zlewozmywakiem, zamykana toaleta, właściwy dla jachtu morskiego stół nawigacyjny z wygodnym siedziskiem. Liczne szafki burtowe, duży stół na skrzyni mieczowej, bakisty rufowe i miejsca na bagaż pod kojami. Miecz z blachy  podnoszony talią wybieraną z kokpitu. Ster bezpieczny, dobrze chroniony biegnącym do rufy kilem. Zabudowa wnętrza nie stanowi usztywnień konstrukcyjnych, pozwala to na zabudowę według indywidualnych potrzeb. Konstrukcja kadłuba sklejkowa oparta na ramach wręgowych, paweży oraz wzdłużnikach. Przyjęte rozwiązania zapewniają dużą sztywność i moc kadłuba. Jacht budowany klasycznie poprzez łączenie sklejki na wzdłużnikach. Przy projektowaniu Pasji 640/680 położono nacisk na dzielność, moc i wygodę. Jest to jeden z tych jachtów o których można powiedzieć, że są większe niż to wynika z ich długości.




Poniżej Pasja 640 zbudowana przez Pana Andrzeja Bałazińskiego (fotografie armatora)
 
Copyright 2016. All rights reserved.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego