Pasja 1100 jest jachtem turystycznym przeznaczonym do kilkuletniej włóczęgi pod żaglami z niewielką załogą i niemałą ilością (2 T) bagażu, wody i prowiantu. Przewidziane amatorskie wykonanie tak dużej jednostki spowodowało zaprojektowanie możliwie prostego w wykonaniu kadłuba. Brak pokładówki jest istotnym ułatwieniem budowy. Na pokładzie, między masztem a kokpitem przewidziano miejsce dla bączka. Tak umieszczony bączek zwiększa bezpieczeństwo przechodzenia po półpokładach. Konstrukcja kadłuba laminatowa przekładkowa, budowana bez formy. Przekładka z Airexu lub Herexu. Zabudowa wnętrza ze sklejki i drewna, prosta w amatorskim wykonaniu. Miecz obrotowy, profilowany, laminowany na rdzeniu piankowym. Ster metalowy. Maszt i bom aluminiowe. Maszt kładziony. Balast wewnętrzny, wlaminowany w dno, stanowi jednocześnie jego wzmocnienie. Dwupoziomowy kokpit chroni dakronowa składana osłona ze stałymi szybami z metaplexu. W pawęży ukształtowano platformę kąpielową z siedziskami przy burtach. Skrzydełko samosteru działa na płytkę Fletnera zamocowaną na krawędzi spływu podnoszonego steru. Niezawodny i mocny takielunek topowy z jedną parą salingów pozwala postawić na niewysokim maszcie 62 m2 żagli na wiatr (grot + genua). W turystyce to wystarczy. Zakres stateczności ponad 120 stopni, co odpowiada dobrym jachtom balastowym. Istnieje możliwość zapewnienia niezatapialności jachtu.
W przestronnym wnętrzu wysokość 190 cm. Oświetlenie lukami pokładowymi z możliwością zamontowania okien burtowych. We wszystkich pomieszczeniach wysokość stania. Kabina rufowa mieści dwuosobową koję, dwie szafy ubraniowe, szafki. Pod zejściówką silnik - według możliwości armatora. Toaleta wyposażona jest w prysznic, umywalkę, WC. Przed toaletą szafka na sztormiaki, a przed nią pełnowymiarowy stół nawigacyjny z siedziskiem dla dwóch osób i licznymi szafkami i półkami. Na lewej burcie duży kambuz, z którego trudno wypaść. Na niskiej ściance kambuza, siegającej pilersu, umieszczono rozkładane siedzisko dla kuka. W mesie stół na skrzyni mieczowej, dwie wygodne kanapy - koje, głębokie szafki burtowe. W kabinie dziobowej dwie wygodne koje, szafki burtowe i podkojowe, szeroka podłoga. Forpik nie zabudowany stanowi przestrzeń bagażową. Umieszczane w tym miejscu na dużych jachtach koje nie nadają się do wykorzystania w morzu ze względu na ruchy jachtu na fali. Istnieje możliwość zainstalowania dodatkowych klapkoi w kabinie dziobowej i w mesie na wypadek krótkiego pływania ze zwiększoną załogą.