" Pasja 400 " powstała jako powiększona wersja "Pasji 375", równie łatwa w budowie, elegancka , wszechstronna i nieco szybsza. Dwóm osobom pozwoli spędzić długi urlop zapewniając wygodny nocleg pod rozpiętym na bomie namiotem. Obszerny forpik pomieści niezbędne wyposażenie. Załoga łatwo przeniesie łódź z miejsca na miejsce i zwiedzi akweny niedostępne dla cięższych jednostek. Pasja może służyć jako żaglówka turystyczna, rekreacyjna, regatowa lub szkoleniowa.
Zaprojektowano dwie wersje takielunku - slup (Pasja 400) lub ket (Pasja 401). Wersję ket możemy rozbudować do slupa przesuwając maszt i podwięzie oraz dodając fok. Kadłub wraz z mieczem i sterem waży zaledwie 60 kg i może być łatwo transportowany. Łódka łatwo wchodzi w ślizg. Płaskie dno, w połączeniu z umiarkowanie wysokimi i silnie rozchylonymi burtami oraz ostrym wejściem KLW, pozwoli żeglować szybko i sucho pod wiatr i fale nawet w trudnych warunkach. Obszerny i głęboki kokpit ma długość 2,55 m. Nie przedziela go skrzynka mieczowa. Pochylona gródź, ze szczelnie zamykanymi lukami, oddzielająca forpik bedący jednocześnie komorą pływalnościową, stanowi doskonałe oparcie dla osoby opalającej się w kokpicie. Zalecana moc silnika pomocniczego ok. 2 KM.
Podnoszony obrotowo miecz umieszczony jest pod grodzią i nie zajmuje miejsca w kokpicie. Kadłub jest samonośną skorupą, której elementy wzajemnie się usztywniają. Skrzynka mieczowa stanowi jednocześnie wspornik podmasztowy i usztywnia pokład, dno oraz gródź.
Konstrukcja łodzi została opracowana z maksymalnym uwzględnieniem prostoty technologicznej oraz oszczędności materiałów. Według opinii budowniczych założenia te zostały całkowicie spełnione.
Pasy burtowe i denne łączymy metodą szycia i sklejania, obginając je na grodzi i jednym wręgu montażowym. Przyjęta metoda budowy gwarantuje szczelność i trwałość kadłuba. Dokumentacja została opracowana tak, by zastąpiła również podręcznik i była czytelna dla osób nie mających doświadczenia w budowaniu łodzi.
Orientacyjny czas budowy: około 110 roboczogodzin.
Ze wzgledu na łatwość budowy konstrukcja szczególnie polecana początkującym szkutnikom - amatorom.