SpA - sprawy bieżące - Janusz Maderski JACHTY - BUDOWA, KONSTRUKCJE

Przejdź do treści

Menu główne:

Dziewiątka SpA 2025

Opublikowany przez w - ·
Dziewiątym na liście startowej Setką przez Atlantyk 2025 (SAC 2025) jest pan Bartosz Redlewski. Witamy w "klubie', życzymy zbudowania szybkiej i dzielnej łódki i dobrego żeglowania! Budowę "Ancymona" możecie obserwować na blogu https://bartred.blogspot.com/ i na publikowanych na YouTube filmach. Już wiele prac jest wykonanych. jest co oglądać. Powodzenia!


Erdal Luso na liście startowej

Opublikowany przez w - ·
Witamy ósmego zawodnika na liście startowej Setką przez Atlantyk 2025 (SAC 2025). Erdal Luso reprezentuje Północną Macedonię. Budowa Setki jest już zaawansowana, możecie ją oglądać na kanale  https://www.youtube.com/channel/UC_5ECHI4wtTeCSXm56C6vYQ i na stronie https://erdalluso.net/ .
Powodzenia!


Nathan Levin startuje w SpA 2025 (SAC 2025)

Opublikowany przez w - ·

Witamy nowego zawodnika. Do regat Setką przez Atlantyk 2025 (Setka Atlantic Challenge 2025) zgłosił się kolejny żeglarz z Azorów. Nathan Levin buduje starannie i "Cagarro" jest już bliski ukończenia.
Powodzenia!
Poniżej aktualna lista startowa wraz z blogami zawodników.
Grzegorz Brodecki  "4 Wife"    http://rejs.domidrewno.pl/
Jakub Waszkie        "Egzotiq"    https://setkaqubi.blogspot.com/
Miłosz Jachacy       "Infinity"         https://setkainfinity.blogspot.com/
Ian Carter\t                 "Nuts"        https://buildingsetkanuts.blogspot.com/
Oliver Pischke          "Quark"    www.sac2025.de
Rafał Ciesielski\t"Hopsanka"    https://hopsanka.blogspot.com/
Nathan Levin           "Cagarro"        https://setkacagarro.blogspot.com/


Propozycja Clube Naval de Lisboa

Opublikowany przez w - ·

Otrzymaliśmy bardzo interesującą propozycję od Clube Naval de Lisboa. To najstarszy, liczący sobie ponad 130 lat klub żeglarski w Portugalii. Clube Naval de Lisboa oferuje zawodnikom przed regatami Setka Atlantic Challenge 2025 darmowe miejsca w marinie i możliwość przygotowania jachtów do startu na terenie klubu. Na pewno byłaby to duża pomoc.  Decyzja czy chcecie skorzystać z tej możliwości należy do każdego żeglarza indywidualnie. Jeżeli większa grupa żeglarzy zdecyduje się na przygotowania w Clube Naval de Lisboa to można będzie w Lizbonie przeprowadzić start honorowy. Po starcie honorowym pożeglować do Sagres. Tu spotkać się z zawodnikami którzy zdecydują się na start bezpośrednio z Sagres, odpocząć i przy dobrej prognozie wystartować. Kto jest chętny skorzystać z goscinności Clube Naval de Lisboa proszę zgłosić to bezpośrednio do klubu info@clubenavaldelisboa.pt oraz przesłać wiadomość do janusz@maderski.pl   .
Powodzenia w przygotowaniach


Szósty zawodnik na liście startowej SpA 2025

Opublikowany przez w - ·
Witamy szóstego zawodnika na liście startowej Setką przez Atlantyk 2025 (SAC 2025). Jest nim Rafał Ciesielski\tstartujacy na Setce "Hopsanka". "Hopsanka" to dawniej "Giga", zwycięska łódka Lecha Stocha ze SpA 2016. O przygotowaniu jachtu, żeglarzu i pierwszych pływaniach możecie poczytać na blogu https://hopsanka.blogspot.com/  .
Powodzenia!


Oliver Pischke startuje na "Quarku"

Opublikowany przez w - ·
Witamy nowego zawodnika na liście startowej. Do regat Setką przez Atlantyk 2025 (Setka Atlantic Challenge 2025) zgłosił się doświadczony żeglarz Oliver Pischke na Setce "Quark". To ten sam historyczny "Quark" zbudowany przez Tomasza Turskiego. Łódka na której Arek Pawełek startował w SpA 2016. Dobrych wiatrów Oliver!
Poniżej aktualna lista startowa wraz z blogami zawodników.
Grzegorz Brodecki  "4 Wife"    http://rejs.domidrewno.pl/
Jakub Waszkie        "Egzotiq"\thttps://setkaqubi.blogspot.com/
Miłosz Jachacy\t"Infinity"\thttps://setkainfinity.blogspot.com/
Ian Carter\t                 "Nuts"\thttps://buildingsetkanuts.blogspot.com/
Oliver Pischke          "Quark"    www.sac2025.de


Pomoc sponsorów w SpA 2025 (SAC 2025)

Opublikowany przez w - ·

Maksymalna całkowita wartość wsparcia jakie można przyjąć od sponsorów wynosi  25 tysięcy PLN (5500 Euro). O pomocy sponsorów należy informować bieżąco na blogu.


Setka A z liftkilem

Opublikowany przez w - ·

Dokumentacja Setki A została poszerzona o wersję z podnoszonym kilem. Projekt wykonano tak by własności morskie wersji z liftkilem były maksymalnie zbliżone do wersji z kilem stałym. Zaprojektowano kil z blachy stalowej. Skrzynkę kilową z laminatu. Bulb ten sam co w wersji ze stałym kilem. Uzyskano połozenie SC łodzi niemal identyczne jak w wersji z kilem stałym i taką samą stateczność. Zastosowane rozwiązanie ma mocną konstrukcję by mogło służyć żeglowaniu po otwartym morzu. Skrzynię kilową zaprojektowano tak by łatwo można przebudować wersję balastową na wersję z liftkilem. Zanurzenie z podniesionym kilem wynosi 40 cm. Nadal wystarczy miejsca by spać na podłodze. Trzeba tylko nogi nieco wsunąć pod kokpit.



Dwa nowe punkty w regulaminie SpA

Opublikowany przez w - ·
Do regulaminu SpA zostały dodane dwa nowe punkty.
"Nie dopuszcza się stosowania akumulatorów litowych poza małymi, wewnętrznymi w urządzeniach np. w ręcznym GPS."
Ten punkt ma ograniczyć ryzyko pożaru. Zapalenie się akumulatora litowego mogłoby być równoznaczne z całkowitym zniszczeniem jachtu i śmiercią żeglarza. Jaki akumulator zabrać na regaty? Z nadmiarem wystarczy taki jakie stosuje się w traktorkach-kosiarkach. Kwasowy 12 V ok. 30 Ah. Taki akumulator waży około 8 kg i kosztuje ok. 200 zł. Wydając dwa razy tyle możecie kupić AGM.


"Wszelkiego rodzaju pojemniki z gazem mogą być przechowywane tylko w zaopatrzonym w otwory odpływowe pojemniku przymocowanym w kokpicie do pawęży. We wnętrzu może być tylko jeden kartusz z gazem aktualnie zasilający kuchenkę."
Ten punkt ma zmniejszyć ryzyko wybuchu gazu. Kartusze powinniśmy przechowywać podobnie jak butle na większych jachtach. Pojemnik na kartusze może być dowolnej konstrukcji i wielkości, dno pojemnika powinno być wyposażone w otwory wentylacyjne i być co najmniej 5 cm nad dnem kokpitu.


Trzeci zawodnik na liście startowej SpA

Opublikowany przez w - ·

Do Setką przez Atlantyk 2025 zgłosił się kolejny zawodnik. Miłosz Jachacy https://setkainfinity.blogspot.com/
. Budowa Infinity rozpoczęła się w kwietniu. Tempo budowania rośnie wraz z postępem prac. Kadłub ma już poszycie burt, dna i pawęży. Setka powstaje w miejscu zadaszonym lecz częściowo otwartym. Sprzyjającej aury i powodzenia!


Dalej
Copyright 2016. All rights reserved.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego