Pasja 525 - 527 - Janusz Maderski JACHTY - BUDOWA, KONSTRUKCJE

Przejdź do treści

Menu główne:

Pasja 525 - 527

BEZKABINOWE ŁODZIE ŻAGLOWE
DANE TECHNICZNE

długość L - 5,25m
szerokość B - 1,80m
zanurzenie T - 0,15 / 0,95m
masa kadłuba - 95 kg
żagle:
"525": grot - 10,3m2 fok - 4,3 m2
"526": grot - 6,8 m2 fok - 3,15 m2
"527": grot - 10 m2
PODSTAWOWE MATERIAŁY

sklejka w-o 6mm - 10 arkuszy
tarcica sosnowa - 0,25 m3
Epidian 52 - 4 kg
gwoździe i wkręty mosiężne - ok. 3,5 kg
dakron na żagle - zależnie od wersji 19,5 lub 13,5 mb  ( szer. 0,9 m )

 
Jest to rodzina łodzi opartych na tym samym kadłubie. " 526" slup i "527" ket to wersje nie wymagające uprawnień. Zaprojektowane jako wygodne i łatwe w transporcie turystyczne otwarte mieczówki dające wiele satysfakcji również w żeglowaniu rodzinnym. Duży kokpit i możliwość rozpięcia nad nim namiotu pozwala wykorzystać te jednostki do długiej wakacyjnej włóczęgi .Wygodne bedą nawet dla czterech osób. W krótszych pływaniach uczestniczyć może 6-osobowa załoga. Mocna i lekka konstrukcja sklejkowa ułatwia transport, a więc i zwiedzanie różnych regionów. Łódź tę łatwo pociągniemy nawet za najmniejszym samochodem lub przetransportujemy koleją. Konstrukcja kadłuba prosta w budowie amatorskiej. Zwrócono szczególną uwagę na niewielkie zużycie sklejki, co obniża koszty budowy łodzi. Kadłub budowany na ławie montażowej. Dno płaskie, burty wypukłe z pasów sklejki, łączone na styk lub zakładkę (ze względów estetycznych). Miecz i ster obrotowe, skrzynka mieczowa zamknięta. Lekka konstrukcja, duża stateczność, sprawne płetwy oraz ożaglowanie zapewnią dobre osiągi. Łodzie budowane do szkolenia lub czarteru zaleca się poszyć grubszą sklejką (8 mm).
Z wielkim smakiem i starannością wybudował z pomocą kolegów swoją Pasję 525 Pan Michał Pietrzyk. Przedstawioną na kilkuset zdjeciach historię budowy można zobaczyć pod adresem: https://plus.google.com/u/0/photos/100812541015480547517/albums/5787985967945864689/6005782099897464978?pid=6005782099897464978&oid=100812541015480547517. Poniżej wybrane spośród zdjęć armatora.
 
Copyright 2016. All rights reserved.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego