Pasja 801 jest jachtem laminatowym i stanowi rozwinięcie drewnianej Pasji 800.
Wersja mieczowa przewidziana jest do pływań zatokowych a balastowa na otwarte morze. Istnieje możliwość wykonania jachtu z balastem wodnym w wersji wyłącznie śródlądowej.
Kadłub buduje się bez form, laminując piankę przekładki ułożoną na ażurowym kopycie.
Jacht morski, szybki, bezpieczny, wygodny, możliwy do jednostkowego wykonania w warunkach amatorskich. Wymiary i masa pozwalają na transport drogowy bez specjalnych zezwoleń. Jednostka specjalnie zaprojektowana dla żeglarzy transportujących swe jachty nad Morze Śródziemne. Umiarkowane zanurzenie, duża stateczność, zwłaszcza w wersji balastowej. Jacht przystosowany do obsługi jednoosobowej. Wyjątkowo przestronne wnętrze, mesa 3,10 x 2,45m.
Lekki lecz mocny przekładkowy kadłub. Dno wzmocnione laminatowymi wzdłużnikami i dennikami. Płetwa balastowa jest silnie i na dużej powierzchni związana z kadłubem. Prędkość jachtu, pomimo jego zalet turystycznych, może być porównywalna z osiągami jachtów regatowych.
Przewidziano możliwość zapewnienia niezatapialności jednostki.
Pokład ma konstrukcję przekładkową. Szerokie półpokłady, wygodne miejsce do opalania na dziobie. Kokpit głęboki, obszerny, dobrze osłonięty.
W wersji podstawowej, ze wzgledu na koszt, przewiduje się zastosowanie silnika przyczepnego w studni pod prawoburtową ławą kokpitu. Zalecana moc silnika - 4 do 6 kW.
Zaprojektowano prosty w obsłudze takielunek ułamkowy. Szeroko rozstawione podwięzie powodują, że maszt podlega niewielkim obciążeniom. Na wiatr niesiemy w wersji balastowej 33 m2 żagli, co przy małej powierzchni zmoczonej i dużych momentach prostujących, pozwoli żeglować szybko i ostro. Podczas dłuższej żeglugi kursami pełnymi stawiamy genaker. Jacht jest przewidziany dla załogi do 6 osób.
Wysokość wnętrza 180 cm.
Ramię prostujące pomnożone przez wyporność daje moment prostujący jachtu przy danym kącie przechyłu. Popatrzmy na wykres ramion prostujących. Wysoki, w odniesieniu do szerokości, kadłub wraz z długą pokładówką o objętości większej niż wyporność przy nisko położonym środku ciężkości, dały zakres stateczności uniemożliwiający w praktyce morskiej zatrzymanie jachtu w pozycji grzyba. Rozwiązanie takie jest przeciwieństwem płaskich jachtów, nie tylko regatowych, z nazbyt szerokimi kokpitami, które łatwo ulegają wywrotkom a po przewróceniu przez falę, stoją masztem w dół sztywno jak katamaran.