Sprawdzenie jachtów - SpA - sprawy bieżące - Janusz Maderski JACHTY - BUDOWA, KONSTRUKCJE

Przejdź do treści

Menu główne:

Sprawdzenie jachtów

Opublikowany przez w - ·
W sierpniu przegląd jachtów i wspólny rejs.
Co sprawdzamy.
1. ogólna ocena wykonania całości, zgodność z projektem
2. wzmocnienia wewnętrzne pod mocowanie płetw stabilizujących (nie dotyczy płetw uchylnych)
3. komory pływalnościowe
4. wypełnienie masztu, okucia takielunku
5. płetwa balastowa i jej montaż
6. ster i okucia
7. zejściówka, zamykanie dolnej połowy
8. powierzchnie przeciwpoślizgowe
9. handrelingi
10. kosz dziobowy oraz dowolnie prowadzona na wysokości minimum 15cm dookoła pokładu linka relingu
11. punkty wczepiania: pod zejściówką, przed masztem oraz pomiędzy zejściówką a masztem lifelina lub punkt wczepienia (nie może tej funkcji pełnić drewniany handreling)
12. uprząż dwulinowa i dobór długości lin tak by zatrzymały żeglarza torsem na wysokości pokładu
13. światło topowe białe
14. żagle


Część jachtów była już przetestowana a żeglarze pokazali, że potrafią żeglować po morzu. Nie ma powodu by podnosić koszty kolejnym przewożeniem jachtu. Wystarczy pokazanie uzupenień na blogu i sprawdzenie wymiarów żagli po przybyciu na start.  
Co muszą zademonstrować na filmie lub zdjęciach na blogu zawodnicy z jachtów już przetestowanych :

1. Atom:

- zejściówka - zamykanie dolnej połowy
- punkty wczepiania
- uprząż
- genaker

2. Mona;

- punkty wczepiania
- uprząż
- reling
- genaker

3. Tinef:

- wzmocnienia pod płetwy stabilizujące
- powierzchnie przeciwpoślizgowe
- handrelingi
- reling
- punkty wczepiania
- uprząż dwulinowa
- światło nawigacyjne
- genaker

4. Quark:

- wzmocnienia pod płetwy stabilizujące
- powierzchnie przeciwpoślizgowe
- handrelingi
- reling
- punkty wczepiania
- uprząż dwulinowa
- światło nawigacyjne
- genaker

5. Wojownik:

- wzmocnienia pod płetwy stabilizujące
- powierzchnie przeciwpoślizgowe
- handrelingi
- reling
- punkty wczepiania
- uprząż dwulinowa
- światło nawigacyjne
- zejściówka, zamykanie dolnej połowy
- przekroje ram wręgowych
- komory pływalnościowe
- wypełnienie masztu
- okucia takielunku
- płetwa balastowa i jej montaż (wielkość sworzni)
- genaker

6. Giga;

- wzmocnienia pod płetwy stabilizujące
- powierzchnie przeciwpoślizgowe
- handrelingi
- reling
- punkty wczepiania
- uprząż dwulinowa
- światło nawigacyjne
- zejściówka, zamykanie dolnej połowy
- komory pływalnościowe
- wypełnienie masztu
- okucia takielunku
- płetwa balastowa i jej montaż (rozstaw sworzni)
- genaker


Brak komentarzy

Copyright 2016. All rights reserved.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego