PRZYPOMNIENIE - SpA - sprawy bieżące - Janusz Maderski JACHTY - BUDOWA, KONSTRUKCJE

Przejdź do treści

Menu główne:

PRZYPOMNIENIE

Opublikowany przez w - ·
TRZY POZIOMY ZABEZPIECZENIA

1. Handrelingi na całym pokładzie. Obok uprzęży najważniejszy element bezpieczeństwa małej łódki. Pewny uchwyt musi być  zawsze pod ręką. Tu jest największa różnica między "normalnym" jachtem po którego pokładzie przemykamy w pochylonej pozycji nie zawsze znajdując pewny uchwyt a systemem pomyślanym dla Setki.

2. Reling. W przypadku Setki to właściwie podniesiona lifelina. Nie służy do tego by się jej trzymać przy przechodzeniu (nie jest to potrzebne gdy dłonie trzymają handrelingi) lecz jako lina łatwa do złapania gdyby nie udało się utrzymać handrelingu. Linka relingu nie powinna być zbyt wysoko.

3. Uprząż bezpieczeństwa. To ostatnie zabezpieczenie gdybyśmy nie zdołali utrzymać handrelingu ani złapać linki relingu. Ważna jest zarówno długość linek jak i możliwie najbardziej centralne umieszczenie punktów zaczepienia. Są trzy punkty wczepienia umożliwiające bezpieczne przechodzenie i obsługę jachtu: w kokpicie, między kokpitem a masztem, tuż przed masztem. Żeglarz ma uprząż dwulinową i zawsze jest połączony z jachtem przynajmniej jedną liną. Liny są centralnie wczepione i możliwię krótkie co pozwala łatwo wrócić na pokład.

Wypadnięcie z kokpitu na lewą burtę lina 1,5m


Wypadnięcie z kokpitu na prawą burtę lina 1,5m


Wypadnięcie z pokładu dziobowego Setki lina 1,5m

Przemyjcie słodką wodą karabinki uprzęży.
Wymieńcie niesprawne, zbyt łatwo otwierajace się karabinki.
Nasmarujcie sprężynki i zawias karabinków.
Sprawdźcie czy linki uprzęży nie są za długie.

NA POKŁADZIE I W KOKPICIE BĄDŹCIE ZAWSZE WPIĘCI



Brak komentarzy

Copyright 2016. All rights reserved.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego