07/2016 - SpA - sprawy bieżące - Janusz Maderski JACHTY - BUDOWA, KONSTRUKCJE

Przejdź do treści

Menu główne:

Na Quarku

Opublikowany przez w - ·
Doposażanie Quarka, z dystansem opisana historia SpA. Doświadczenie i umiar. Warto zajrzeć na blog Arka Pawełka http://keessetka.blogspot.com/.


Sprawdzenie jachtów

Opublikowany przez w - ·
W sierpniu przegląd jachtów i wspólny rejs.
Co sprawdzamy.
1. ogólna ocena wykonania całości, zgodność z projektem
2. wzmocnienia wewnętrzne pod mocowanie płetw stabilizujących (nie dotyczy płetw uchylnych)
3. komory pływalnościowe
4. wypełnienie masztu, okucia takielunku
5. płetwa balastowa i jej montaż
6. ster i okucia
7. zejściówka, zamykanie dolnej połowy
8. powierzchnie przeciwpoślizgowe
9. handrelingi
10. kosz dziobowy oraz dowolnie prowadzona na wysokości minimum 15cm dookoła pokładu linka relingu
11. punkty wczepiania: pod zejściówką, przed masztem oraz pomiędzy zejściówką a masztem lifelina lub punkt wczepienia (nie może tej funkcji pełnić drewniany handreling)
12. uprząż dwulinowa i dobór długości lin tak by zatrzymały żeglarza torsem na wysokości pokładu
13. światło topowe białe
14. żagle


Część jachtów była już przetestowana a żeglarze pokazali, że potrafią żeglować po morzu. Nie ma powodu by podnosić koszty kolejnym przewożeniem jachtu. Wystarczy pokazanie uzupenień na blogu i sprawdzenie wymiarów żagli po przybyciu na start.  
Co muszą zademonstrować na filmie lub zdjęciach na blogu zawodnicy z jachtów już przetestowanych :

1. Atom:

- zejściówka - zamykanie dolnej połowy
- punkty wczepiania
- uprząż
- genaker

2. Mona;

- punkty wczepiania
- uprząż
- reling
- genaker

3. Tinef:

- wzmocnienia pod płetwy stabilizujące
- powierzchnie przeciwpoślizgowe
- handrelingi
- reling
- punkty wczepiania
- uprząż dwulinowa
- światło nawigacyjne
- genaker

4. Quark:

- wzmocnienia pod płetwy stabilizujące
- powierzchnie przeciwpoślizgowe
- handrelingi
- reling
- punkty wczepiania
- uprząż dwulinowa
- światło nawigacyjne
- genaker

5. Wojownik:

- wzmocnienia pod płetwy stabilizujące
- powierzchnie przeciwpoślizgowe
- handrelingi
- reling
- punkty wczepiania
- uprząż dwulinowa
- światło nawigacyjne
- zejściówka, zamykanie dolnej połowy
- przekroje ram wręgowych
- komory pływalnościowe
- wypełnienie masztu
- okucia takielunku
- płetwa balastowa i jej montaż (wielkość sworzni)
- genaker

6. Giga;

- wzmocnienia pod płetwy stabilizujące
- powierzchnie przeciwpoślizgowe
- handrelingi
- reling
- punkty wczepiania
- uprząż dwulinowa
- światło nawigacyjne
- zejściówka, zamykanie dolnej połowy
- komory pływalnościowe
- wypełnienie masztu
- okucia takielunku
- płetwa balastowa i jej montaż (rozstaw sworzni)
- genaker


Wyścig z czasem

Opublikowany przez w - ·
Walczy o start w tej edycji nie tylko Przemysław Wosiński, również Adam Złoty zakończył poszywanie dna, burt i z pomocą sąsiadów odwrócił kadłub  http://maddalenasailingyacht.blogspot.com/  .




Wykorzystać czas

Opublikowany przez w - ·
Odwrócenie kadłuba od malowania zapokładowanej łódki dzieli około 80 godzin pracy. Przemysław Wosiński ma jeszcze niemałą szansę http://www.samnaoceanie.pl/2016/07/progresy-i-postepy.html .
Ciekawe rozwiązania w łódzkich setkach http://oceaniczneregatysamotnikow2016.blogspot.com/  .
Arek nie lubi nadmiaru zabawek. Na Quarku instalacja elektryczna będzie oszczędna, lekka i wystarczająca.




Igus na wodzie

Opublikowany przez w - ·
Długo czekaliśmy na tę chwilę. Szymon Ruban starannie doposażał swoją łódkę. Spłynęła na wodę w Gdańsku. Nazywa się Igus http://setka3200mil.blogspot.com/  .
Obecnie spośród setek z listy startowej za zbudowane, nie mylcie z gotowością do rejsu, można uznać jachty dziesięciu samotników i dwóch załóg dwuosobowych :

1. Arkadiusz Pawełek - Quark
2. Jakub Raszowski - Mona
3. Piotr Czarniecki - Atom
4. Piotr Dobrowolski - Tinef
5. Lech Stoch - Giga
6. Paweł Plichta - Meluzyna
7. Szymon Ruban - Igus
8. Rafał Moszczyński - Wojownik
9. Jarosław Weteski - TJT
10. Władysław Wisz - Emily
11. Adam Hamerlik i Aleksander Hanusz - Stillcrazy II
12. Kacper Kania i Zbigniew Kania - Nerwus

Są jeszcze poza listą dwie setki których armatorzy i jedocześnie budowniczowie rozważają start: Lilu 2012 i Aussie.
Trzymamy kciuki za tych którzy nadal budują chcąc zdążyć przed zamknięciem listy startowej.


Copyright 2016. All rights reserved.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego